ZMIANA STRONY

Strona archiwalna. Aktualna strona Fundacji Edukacja dla Demokracji to www.fed.org.pl

Ekspert z Lublina w Wołgogradzie: "Potencjał przemysłów kreatywnych w promocji gospodarczej miasta" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Tadeusz Rudzki   
środa, 15 października 2014 13:35

"Jak wykorzystać potencjał przemysłów kreatywnych w promocji gospodarczej miasta?" - skrót referatu Michała Furmanka wygłoszonego na V Międzynarodowej Konferencji "Alternatywy Rozwoju Regionalnego" w Wołgogradzie w dniach 10-11 października 2014 roku. Wystąpienie było elementem projektu "Samorządność i obywatelskość - doświadczenie współpracy polskich i rosyjskich liderów" realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.

Wystąpienie poświęcone było koncepcji wykorzystania klasy kreatywnej w promocji miasta. Praktyczną ilustracją tej koncepcji ma być realizowany w Lublinie projekt "Kreatywni".  Jego źródło tkwi w przekonaniu o tym, że osoby reprezentujące przemysły kreatywne, dzięki swojej naturalnej skłonności do innowacyjności stanowią najbardziej wartościową grupę wśród przedsiębiorców. To oni konceptualizując, a następnie komercjalizując własne idee i pomysły są siłą napędową innowacyjnej
gospodarki. Ta rozproszona grupa zasługuje na szczególną uwagę i zainteresowanie każdego dużego, ambitnego miasta, chcącego przyciągać talenty, rozwijać technologię i budować reputację miejsca przyjaznego do życia i prowadzenia biznesu.

W prezentacji wyraźnie zaznaczono kwestie związane z tożsamością Lublina (miasta położonego na styku różnych obszarów kulturowych, przedsiębiorczego, wykorzystującego powstającą infrastrukturę) oraz to w jaki sposób wykorzystuje swoje zasoby akademickie. Istotnym elementem wystąpienia było odwołanie się do konkretnych przykładów przedsiębiorców, którzy swoją działalność gospodarczą oparli na innowacyjnych pomysłach. Są to np. hodowla owadów na karmę dla płazów i gadów, ceramika użytkowa (np. zestawy do sushi), pracownia fotograficzna wykorzystująca technikę kolodionową, wędki na indywidualne zamówienie, metalurgia artystyczna.

Jak zaznaczono na koniec prezentacji: "Lublin efektywnie wspiera talenty, aktywnie pomagając w budowie sieci połączeń ułatwiajacej pozyskiwanie zleceń i pracy. Innowacyjne pomysły są wykorzystywane w komunikacji miejskiego potencjału gospodarczego przez co rosną szanse na znalezienie dla nich inwestora lub kooperantów. Najlepszym pomagamy zglobalizować lokalny biznes".


Michal Furmanek - pracuje jako brand manager marki gospodarczej Lublina. Tworzy i rozwija brandy różnych organizacji. Zabiega o to, by tożsamość miasta w wiarygodny sposób przekładała się komunikację marketingową i wzmacniała wizerunek Lublina jako miasta przyjaznego przedsiębiorcom i inwestorom. Jako trener i konsultant współpracował z licznymi firmami i realizował zlecenia dla międzynarodowego biznesu (np. dla Ukrainian TAS Investment Financial Group czy MySafety).

Absolwent dziennikarstwa i nauk politycznych na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie. Studiował także na uniwersytecie Al-Fatah w Trypolisie oraz Lock Haven University of Pennsylvania. Zna angielski, rosyjski, ukraińskich i francuski.

Notka w języku rosyjskim na stronie Shabunin.info.



Projekt jest realizowany w partnerstwie z Moskiewską Szkołą Edukacji Obywatelskiej.




Projekt współfinansowany przez Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu „Współpraca w dziedzinie dyplomacji publicznej 2014”.


Poprawiony: wtorek, 09 grudnia 2014 17:35
 
Reklama
Reklama