Ekspert z Lublina w Wołgogradzie: "Potencjał przemysłów kreatywnych w promocji gospodarczej miasta" |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Tadeusz Rudzki |
środa, 15 października 2014 13:35 |
Wystąpienie poświęcone było koncepcji wykorzystania klasy kreatywnej w promocji miasta. Praktyczną ilustracją tej koncepcji ma być realizowany w Lublinie projekt "Kreatywni". Jego źródło tkwi w przekonaniu o tym, że osoby reprezentujące przemysły kreatywne, dzięki swojej naturalnej skłonności do innowacyjności stanowią najbardziej wartościową grupę wśród przedsiębiorców. To oni konceptualizując, a następnie komercjalizując własne idee i pomysły są siłą napędową innowacyjnej W prezentacji wyraźnie zaznaczono kwestie związane z tożsamością Lublina (miasta położonego na styku różnych obszarów kulturowych, przedsiębiorczego, wykorzystującego powstającą infrastrukturę) oraz to w jaki sposób wykorzystuje swoje zasoby akademickie. Istotnym elementem wystąpienia było odwołanie się do konkretnych przykładów przedsiębiorców, którzy swoją działalność gospodarczą oparli na innowacyjnych pomysłach. Są to np. hodowla owadów na karmę dla płazów i gadów, ceramika użytkowa (np. zestawy do sushi), pracownia fotograficzna wykorzystująca technikę kolodionową, wędki na indywidualne zamówienie, metalurgia artystyczna. Jak zaznaczono na koniec prezentacji: "Lublin efektywnie wspiera talenty, aktywnie pomagając w budowie sieci połączeń ułatwiajacej pozyskiwanie zleceń i pracy. Innowacyjne pomysły są wykorzystywane w komunikacji miejskiego potencjału gospodarczego przez co rosną szanse na znalezienie dla nich inwestora lub kooperantów. Najlepszym pomagamy zglobalizować lokalny biznes".
Absolwent dziennikarstwa i nauk politycznych na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej-Curie. Studiował także na uniwersytecie Al-Fatah w Trypolisie oraz Lock Haven University of Pennsylvania. Zna angielski, rosyjski, ukraińskich i francuski. Notka w języku rosyjskim na stronie Shabunin.info. |
Poprawiony: wtorek, 09 grudnia 2014 17:35 |